19 september 2006

Om att skriva


Bild

Jag förstår att bloggare blir upprörda över att författare som Guillou förminskar deras betydelse, men man väljer ju faktiskt själv vad man vill se som betydelsefullt. Guillous åsikt om bloggare har nog fått starkast spridning, och därmed också betydelse, genom bloggarna själva. Om jag inte hade läst andra blogsidor, hade jag inte känt till monsieur Guillous åsikt om detta. För jag läser inte kvällstidningar.

Att blogga kan vara roligt, nödvändigt, avslappnande - ja, många saker. För mig handlar det om övning. Jag har fått lära mig att om man vill publicera ska man öva på sina texter. Mina professionella texter har inget som helst gemensamt med mitt bloggande - mer än att det är texter som kommer från mig. Att börja dagen med att läsa och skriva blogg är ett bra sätt att värma upp.

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Ja, se inte ett dyft bekymrar jag mig över vad herr G tycker och tänker.
Han får anse att allt detta är skräp och skrutt, - jag skriver för att det ger mig glädje - och jag läser andras bloggar av samma anledning.

Celia sa...

Tack för dina återkommande kommentarer. När jag började blogga förväntade jag mig inte några kommentarer, men det var roligare än jag trodde att få små kommentarer på sina texter.

qi sa...

Det var ett tag sedan jag var inne på din blogg. Vad fin den är och verkligen underbara bilder! Jag lägger till dig i min länklista, OK?

Vad jag funderar på när det gäller herr G:s synpunkter på bloggeriet är hur han kan vara så tvärsäker när han samtidigt säger att han inte läser dem? För min del har jag hittat så mycket bra skrivet och så många bra bilder att det berikar min tillvaro betydligt. För att inte tala om alla trevliga människor man lär känna...