14 september 2006

Att angöra en (bad)brygga



Tidigare i veckan satt jag på piren och betraktade den fantastiskt vackra silhuetten av en fiskare som drog upp sitt nät i solnedgången. Alldeles ensam. När jag gick tillbaka längs piren konstaterade jag förvånat att alla badbryggor dragits upp och att det var fullt av tång på hela piren. Sedan läste jag att min favoritbloggare upptäckt något liknande under sitt badäventyr i söder. Ja, alltså att någon verkar ha bestämt att nu är det slut på badandet. Fast i morse, på min strandpromenad, hittade jag en badbrygga som fortfarande skvalpade i vågorna. Förvisso var det lite tång på den men ändå... Och en badande dam i full fart på väg ut från land - hon syns som ett litet streck uppe i högra hörnet.

1 kommentar:

Lyckliga Grodan sa...

mmm.. hav..
jag har lärt mig uppskatta havet...
det är jag tacksam för..