14 september 2006

I Zanzibars vatten

Aldrig hade jag förut bott så lyxigt som på detta ställe. I detta fattiga land låg jag vid den lyxigaste pool jag någonsin sett och sippade på drinkar. Vad livet är konstigt. Och ibland kan man vara oerhört bra på att vifta bort jobbiga tankar. Om inte annat kan man dyka lite - och får man då syn på en sådan här vacker sköldpadda så kan jag lova att man glömmer det mesta ovanför ytan. Det är konstigt med dykning, faktiskt. Jag tycker att det är oerhört jobbigt med allt tekniskt runt omkring ett dyk med tuber och mätare och allt som ska kollas för säkerhets skull. Men när man sedan kommer under ytan - i det stora blå - så försvinner allt och man blir bara ett med havet. Alla ljud försvinner och man bara betraktar. Så tyst. Så vackert.

Inga kommentarer: