19 februari 2007

Hemma igen

Nu är jag hemma igen. Vädret är väl inte det man åker till södra Sverige för i februari, men det finns ju så mycket annat bra här. Men det är inte Sverige jag ska skriva om här och nu. Nej, nu tänkte jag dela med mig lite ur kappsäcken med minnen. Jag såg en del olika delar av Florida men jag fortsätter lite till i Key West. I huset där jag bodde fanns en trädgård. Över staketet kunde jag skymta det här: Jag undrade vad det där kunde vara. Så jag gick runt och kikade. Det var ett fjärilskonservatorium. Så här såg det ut inuti:




Fullt av fjärilar var det där inne. Och aldrig har jag tänkt mig att det finns fjärilsmusik, men det kändes som att det var just det de spelade där inne i glashuset. Aldrig har jag sett så många fjärilar i så vackra färger. Och det utan att det blev äckligt. Fjärilar är nog den enda insekt som inte blir äcklig i stor mängd. Jag kunde titta på när fjärilarna intog sin frukost.



Kanske har var och varannan människa varit i fjärilskonservatorier. Men inte jag. Det här var första gången för mig. Och jag tyckte att det var fint. Nu stänger jag kappsäcken för den här gången.

Inga kommentarer: